Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Avtalsinformation Material för kontor och skola samt datormaterial

Här kan du läsa tidigare händelser som skett under avtalsperioden.

14 december 2022

Prisändringar 2022/2023

Korrekta prisfiler för Lyreco Advantage Sverige AB publiceras 2023-01-09. Vi har godkänt en indexreglerad prishöjning enligt avtalsvillkoren. Kopieringspapper 22,67% (221201) och Kontorsmaterial samt datortillbehör 28,76% (230101). Lyreco har uppmärksammat ett fel i prisfilerna, den felaktiga prisfilen är borttagen i väntan på en korrektfil. Har du laddat ner en fil som gäller från och med 2023-01-01 kan du kasta den. Information kommer här när den nya filen är publicerad.

17 november 2022

Påverkan på grund av kriget i Ukraina

På grund av brist på pappersmassa behöver Lyreco Advantage Sweden AB fördela leveranserna jämt till sina kunder så att fler ska kunna få leverans av kopieringspapper. Lyreco informerar att det lager de jobbar på att bygga ikapp kommer att lätta tillgången tidigast under december månad.  Fabriker finns i de utsatta områdena och produktionen har kunnat styras om för fortsatt säkrad leverans. Transporter och leveransvägar bevakas noga, men har ingen större påverkan för närvarande.

23 augusti 2022

Adda Inköpscentral säger nej till prisjustering

Under våren har det pågått diskussioner avseende prisjustering för produktområden kopieringspapper. Under tiden som diskussionerna pågick beslutade vi på Adda Inköpscentral att endast utreda möjligheten till prisjustering i de ramavtal som omfattar kritiska varor. För att bedöma om kopieringspapper är en kritisk produkt ur ett verksamhetsperspektiv genomfördes kundintervjuer. Utifrån svaren har vi bedömt och beslutat att kopieringspapper inte är kritisk produkt och därför inte accepterat någon prisjustering utöver avtalsvillkor.

20 oktober 2021

Lyreco har förvärvat Staples Solutions

Staples Sweden AB har bytt namn till Lyreco Advantage Sweden AB. Detta innebär inte någon förändring för det befintliga ramavtalet. Organisationsnumret är fortfarande oförändrat. Vi vill därför uppmärksamma er om att uppdatera informationen om namnändringen i era tillämpliga system. Läs mer: Juridiskt_namnbyte_211011.pdf (92 kB, nytt fönster).

01 april 2021

Leveransstörningar på grund av pandemin

Staples ser fortsatta störningar indirekt orsakade av corona inom de flesta kategoriområden. Det är längre ledtider i hamnar runtom i världen pga störningar i de globala leveranskedjorna, samt en global brist på containrar. Det råder även en global brist på råmaterial inom olika områden vilket skapar en utmaning för tillverkarna. För närvarande är störningarna dels leverantörsspecifika och dessa varierar över tid, och dels knutna till områden med extraordinär efterfrågan.

Staples inköpsavdelning arbetar med fullt fokus på att få prioritering hos leverantörerna och där det är möjligt även hitta alternativa leverantörer. Sammantaget innebär det att Staples klarar av att leverera mer eller mindre kompletta sortiment inom de flesta kategorier, även om restnoteringarna från specifika leverantörer och på enskilda produkter fortsatt är onormalt hög.

16 september 2020

Information från Staples

2020-09-16 Staples ser fortsatta störningar orsakade av corona inom de flesta kategoriområden. För närvarande är störningarna dels leverantörsspecifika och dessa varierar över tid, och dels knutna till områden med extraordinär efterfrågan. Staples inköpsavdelning arbetar med fullt fokus på att få prioritering hos leverantörerna och där det är möjligt även hitta alternativa leverantörer. Sammantaget innebär det att Staples klarar av att leverera mer eller mindre kompletta sortiment inom de flesta kategorier, även om restnoteringarna från specifika leverantörer och på enskilda produkter fortsatt är onormalt hög. På www.staplesnetshop.se finns dagsaktuella saldon samt förslag på alternativ med liknande eller snarlik funktion.

2020-04-22: Staples meddelar att det nu finns möjlighet att också få hemleverans för de personer som arbetar hemma.

2020-03-18: Restnoterade artiklar och låga lagersaldon

I rådande situation utom Staples kontroll (force majeure) upprätthålls ej ordinarie ersättningsrutin för artiklar vars tillgång påverkas av coronautbrottet. Staples kan därav inte garantera när restnoterade artiklar kommer att levereras. För att underlätta för dig som kund ligger en förtydligande text för de produkter som är hårdast drabbade: ”OBS! Denna produkt har osäker leveranstid på grund av coronavirusets utbrott. Vänligen se övrigt tillgängligt sortiment med aktuellt lagersaldo på www.staplesnetshop.se för beställning där eller i ert eget inköpssystem.”

Kundinfo Staples (PDF-dokument, 461 kB, nytt fönster).

2020-04-02: Ny leveransinformation från Staples Leveranser och oseriösa aktörer 2020-04-03 (464 kB, nytt fönster)