PROFESSIONELLA TJÄNSTER

Gransknings- och rådgivningstjänster 2022

Syftet med ramavtalet är att stödja med rådgivning och uppföljning inom avtalsefterlevnad, hållbara värdekedjor och att motverka arbetslivskriminalitet.

Avtalsperiod:

2023-10-02 - 2027-10-01

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar gransknings- och rådgivningstjänster. Tecknade ramavtal omfattar följande anbudsområden: 

  • Anbudsområde 1: Avtalsuppföljning (med underområde Forensic m.m)
  • Anbudsområde 2: Hållbara värdekedjor och investeringar
  • Anbudsområde 4: Arbetslivskriminalitet

Avtalet riktar sig till bland annat till hållbarhetsstrateger, upphandlare, jurister, avtalscontroller, ekonomer, chefer och byggprojektledare.

Så avropar och beställer du

Avrop från ramavtalet sker genom två avropsformer:

På anbudsområde 1 (avtalsuppföljning) och 4 (arbetslivskriminalitet) sker avrop helt enligt rangordning.

På anbudsområde 2 (hållbara värdekedjor och investeringar) används rangordning vid avrop som du beräknar till ett värde om 120 000 kr eller mindre. Över detta belopp, eller vid avrop av konsultrollen expert, samt vid fabriksrevisioner utomlands, används förnyad konkurrensutsättning.

Innan avrop från ramavtalet rekommenderar vi att du läser följande dokument:

  • Avropsvägledning
  • Aktuell kravspecifikation (AO 1-4)

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Är jag berättigad

Ta reda på om du kan använda avtalet.

Nyttor

Enkelhet

Enkelhet

Erbjuder strategiskt- och operativt stöd både före och under genomförande av upphandling samt efter avtalstecknande. Leverantörerna bidrar både med kompetens, erfarenhet och verktyg för kvalitativ kravställning och uppföljning.

Effektivisering

Effektivisering

En systematisk avtalsuppföljning säkerställar att:

  • resurser läggs på de mest prioriterade avtalen
  • varor eller tjänster levereras till avtalade priser
  • skattemedel används på bästa möjliga sätt
  • er leverantör uppfyller de krav ni ställt gällande hållbarhet

Avtalet har fastställda priser med målbild att värna sund konkurrens och hög kvalitet.

Innovation

Innovation

Stöttar er inom områden som fått ett ökat fokus i samhället och svarar mot hållbarhetsaspekter enligt Agenda 2030. Genom att krav i genomförd upphandling följs upp säkerställs en god konkurrens och likabehandling för leverantörer. En revision resulterar ofta i en åtgärdsplan med ev. avvikelser som leverantören ska åtgärda vilket innebär att förbättringar verkligen genomförs.

Digitalisering

Digitalisering

Genom att erbjuda relevanta tjänster, där leverantörer bidrar både med kompetens, erfarenhet och verktyg för att genomföra kvalitativa uppföljningar och revisioner fyller ramavtalet en viktig funktion i ert administrativa arbete med och i förlängningen även korrekta, säkra leveranser på upphandlade avtal.

Uppföljning

Vi genomför flera uppföljningar på våra ramavtal under avtalsperioden. Under Leverantörer hittar du resultatet från uppföljningar av leverantörerna på ramavtalet. Vi publicerar resultatet löpande.

Hållbarhet och globala mål

Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.
Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Vill du ha en genomgång av avtalet?
Avtalsinformation
29 augusti 2025
Instruktioner för RSS
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Publicerad 2023-09-11 Uppdaterad 2024-10-04