Pension 2019
Ramavtalet avser ett heltäckande utbud av pensionsadministration och övriga pensionstjänster. Målet är att erbjuda en helhetslösning som är enkel, trygg och säker.
Ramavtalet avser ett heltäckande utbud av pensionsadministration och övriga pensionstjänster. Målet är att erbjuda en helhetslösning som är enkel, trygg och säker.
Ramavtalet omfattar följande tjänster:
Ramavtalet omfattar även möjlighet för upphandlande myndigheter att vid avrop ställa kompletterande krav och specificera villkor utifrån den upphandlande myndighetens behov. Preciserande och kompletterande krav kan ställas inom följande områden.
Erbjuder ett heltäckande utbud av pensionsadministration och övriga pensionstjänster. Målet är att erbjuda en helhetslösning som är enkel, trygg och säker. Möjlighet att avropa de tjänster inom pensionsadministration och försäkringslösningar som ni har behov av till bra villkor.
Leverantörerna ska aktivt verka för social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet i placeringen av tjänstepensionsmedel och utföra tjänster med tillämpning av god affärsetik. Ramavtalet bidrar till att säkerställa anständiga arbetsvillkor, då pensionen är del av den ersättning som utgår för arbete.
Tydlig avropsvägledning, mallar och stöd för att genomföra avrop medför att ni kan spara mycket tid, resurser och kostnader i processen.
Avropet kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov. Utöver de tjänster som kravställts och takprissatts i ramavtalet kan ni även specificera och kravställa ert behov ytterligare med hjälp av en kravkatalog.
Digital hantering av pensionsåtaganden via onlinetjänst. Onlinetjänsten är ansluten till Minpension.se och det finns möjlighet att göra simulerade beräkningar utifrån alternativa möjligheter i gällande kollektivavtalade pensionsavtal.
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning (FKU). Se avropsvägledning och avropsstöd under Stöddokument för mer information.
Vi rekommenderar att ni använder mallen för förnyad konkurrensutsättning, den skapar bra förutsättningar för ett bra och tydligt avrop samt avtal med leverantör framåt.
Underlaget i ert avrop kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov utöver det som kravställts i upphandlingen av ramavtalet. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa vid avrop, tillämpningen kan ske både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på behov.
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
För att kunna skriva vassa förfrågningsunderlag, träffa rätt i våra upphandlingar och ta fram relevanta ramavtal ser vi det som en självklarhet att vi har en aktiv dialog med leverantörer, branschorganisationer och dig som kund. Vi bokar även gärna en tid inför ert avrop och går igenom stöddokumenten.