Adda

IT-konsulttjänster 2021

Målet med upphandlingen är att kunna teckna ramavtal med leverantörer som kan erbjuda ett brett och kvalitativt utbud av it- och verksamhetsutvecklingskonsulter. Kommande ramavtal ska vara ett stöd för kommuner och regioner i deras digitaliseringsresa.

Kommande ramavtal ska ersätta nuvarande avtal IT-konsulttjänster 2016 när det löper ut i september 2022.

Om upphandlingen

Upphandlingen omfattar it-konsulttjänster inom följande kompetensområden:

  • Verksamhetsutveckling och strategi
  • Ledning och styrning
  • Systemutveckling/ -förvaltning och infrastruktur
  • Arkitektur
  • It-, informations- och cybersäkerhet
  • Tillgänglighet och webb
  • Användarsupport/teknikstöd

Ramavtalet kommer att tillgodose:

  • Tillfälliga behov och behov över längre tid
  • Resursuppdrag och projektuppdrag
  • Enkla och komplexa tjänster
  • Operativa och strategiska tjänster.

Tidplan för upphandlingen

Annonseringen är avslutad. Vår målsättning är att gå ut med tilldelningsbeslut i juni 2022 och ha ramavtalet på plats i september 2022 när nuvarande ramavtal löper ut.

Om upphandlingen

  • Status: Pågående
  • Upphandlingsområde: IT-produkter och tjänster

Tipsa en vän

Kontaktperson

Petra Hedén

Petra Hedén

Upphandlare, Adda Inköpscentral
Tel:
08 709 55 21
Mobil:
072 450 01 48
Skicka e-post

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.