Influensavaccin DIS

Det dynamiska inköpssystemet för influensavaccin ska erbjuda regioner och andra verksamheter som vaccinerar mot influensa ett enkelt sätt att upphandla influensavaccin. Upphandlingarna görs via dynamiskt inköpssystem, DIS.

Frågor om DIS:et?

Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Tel:
08 525 029 96
Skicka e-post

Influensavaccin DIS

2021-09-16 till 2031-09-14

Om upphandling av influensavaccin via DIS

Det ska vara flexibelt och lätt att anpassa upphandlingen efter aktuella rekommendationer och behov. Allteftersom nya influensavacciner blir tillgängliga på den svenska marknaden kan även dessa inkluderas i systemet.

Vi samordnar upphandlingar inför kommande influensasäsong. Främst används influensavaccin av regionerna som alltid ingår i förarbetet för en upphandling.

Så avropar och upphandlar du

Ansökan görs löpande via Opics hemsida: Ansök till Influensavaccin DIS här.

Läs mer om hur dynamiska inköpssystem fungerar.

Vi kommer samordna upphandlingar inför kommande influensasäsong. Främst används influensavaccin av regionerna som alltid ingår i förarbetet för en upphandling. Har du behov av influensavaccin i din verksamhet, kontakta oss via e-post på dis@adda.se så återkommer vi så fort vi kan.

Tidplan

Det dynamiska inköpssystemet inrättades i september 2021. Första upphandlingen kommer genomföras senare under hösten 2021, leverantörer som godkänts kommer få till sig upphandlingsdokument och kan lämna anbud. Leveranser planeras från och med säsongen 2022-2023.

Leverantörer