Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

9 maj 2023 Upphandling | Ramavtal | IT och digitalisering

Efterlysning! Du mästare på digitala och fysiska utskickstjänster – se hit!

Är du en fena på utskickstjänster, både digitala och fysiska? Vill du utvecklas och testa något nytt, få nya kollegor men samtidigt behålla dina gamla? Då har vi lösningen.

news-icon

Medarbetare i kategorigruppen IT och digitalisering. Från vänster Per Zackrisson, regionalt inköpsstöd, Ida Engberg, kategorigruppchef, Christina Irlén, senior upphandlare och Clara Wadman, kategoriansvarig digitala tjänster. 

Adda Inköpscentral genomför just nu en upphandling av digitala och fysiska utskickstjänster för både regelbundna försändelser och enstaka utskicksuppdrag. För att ramavtalet ska bli så bra som möjligt behöver vi ytterligare sakkunskap. Det är här du kommer in i bilden.

Om du jobbar i en kommun eller region och har sakkunskap om digitala och fysiska utskickstjänster (du kanske till och med har avropat från vårt befintliga avtal?) så vill vi gärna låna in dig. Det betyder att du kommer att jobba hos oss på Inköpscentralen till cirka årsskiftet 2024/2025 på cirka 20% (detta är flexibelt och öppet för diskussion). Inköpscentralen betalar givetvis lön för din tid hos oss. Resten av tiden jobbar du på din ordinarie arbetsplats.

Det vi behöver din hjälp med är bland annat att bidra med verksamhets- och sakkunskap om digitala och fysiska utskickstjänster, hjälpa till i kravställningen och utformandet av innehåll i upphandlingen och medverka vid leverantörs- och referensgruppdialoger. Och säkert en hel del annat som du är duktig på.

Nya lärdomar och erfarenheter

Inköpscentralen har tidigare erfarenhet av inlån. Fredrik Röst på Umeå kommun har stöttat Inköpscentralen med upphandlingen av boknings- och bidragsprocesser på cirka 20% säger:

- Att vara inlånad innebär att jag som anställd får uppdrag från två håll, vilket gör att jag får planera och pussla lite för att hinna med det som ska få plats i kalendern. Men också att jag får nya lärdomar och kanske kan bidra med den erfarenhet som jag har med mig.

- Fördelarna är att man får sätta in sin erfarenhet i ett nytt område med andra kollegor, vilket utvecklar mig och mina erfarenheter.

Känns det spännande? Vad sägs om att vi i sådana fall tar ett förutsättningslöst samtal, där vi presenterar upplägget närmare? Kontakta kategoriansvarig Clara Wadman, tel: 0729947956, mejl: clara.wadman@adda.se. Vi hoppas att vi hör ifrån dig inom kort!

Kontakt person bild

Clara Wadman

Kategoriansvarig digitala tjänster
Adda Inköpscentral
08 709 55 66
072 994 79 56
Läs hela intervjun med vårt tidigare inlån

Adda Inköpscentral har tidigare erfarenhet av inlån från kommun. Fredrik Röst bistod med sina erfarenheter i upphandlingen av boknings- och bidragslösningar.

Läs hela intervjun