AV-produkter och tjänster 2022
Syftet med upphandlingen är att skapa ett ramavtal som förenklar anskaffning av produkter och tjänster inom audio- och videoområdet till bra villkor. Avtalet ska vara flexibelt och användbart för både enkla produktköp till komplexa helhetslösningar.

Om upphandlingen
Det nya ramavtalet kommer att ersätta det befintliga AV-produkter och tjänster 2018 som omfattar följande anbudsområden:
- Anbudsområde 1: Helhetslösningar, rådgivning och produkter
- Anbudsområde 2: Avrop av produkter från webbutik
- Anbudsområde 3: Rum för medicinsk bild och videokonferens
I förstudien kommer vi att utreda om omfattningen och uppdelning av anbudsområden behöver uppdateras i kommande ramavtal.
Hållbarhet i upphandlingen
Upphandlingen ska resultera i ett ramavtal med ett brett sortiment av produkter och tjänster inom audio- och videoområdet som lever upp till våra höga hållbarhetskrav.
För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingens gång analyser av både sociala och miljömässiga hållbarhetsaspekter. Ett mål med upphandlingen är att det ska vara enkelt för våra kunder att göra hållbara val, som exempelvis miljömärkta produkter.
Tidplan för upphandlingen
Nu är en extern remiss avseende utkast till upphandlingsdokumentation annonserad. Ta del av annonsen här. Sista svarsdag 2023-04-28. Beräknad avtalsstart är januari 2024 (med reservation för eventuell överprövning).
