I en allt mer digitaliserad värld har de flesta verksamheter behov av prisvärda och kvalitativa produkter och tjänster inom it. Vårt mål är att förenkla för våra kunder att köpa dessa produkter och tjänster med hjälp av flexibla och vassa ramavtal. Vi siktar in oss på områden där de flesta av våra kunder har ett behov och där ett nationellt ramavtal kan skapa ett tydligt värde.
Vill du veta mer om ramavtalet IT-konsulttjänster 2021? Läs intervjun med kategori- och avtalsansvarig Tommy Olsson och upphandlarna Philip Johansson och Petra Hedén. Här berättar de om arbetet med upphandlingen och vad som är bra med det nya ramavtalet.
Ramavtalet Digitala enheter för arbetsplats och skola erbjuder ett kvalitativt och brett utbud av digitala enheter och produktnära tjänster med möjlighet att avropa digital enhet som tjänst. Här delar Birgitta Petersson från Eslövs kommun med sig av sina erfarenheter av att använda ramavtalet.
Har du några frågor kring våra ramavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt? Boka en tid med oss för dialog.
Ramavtal inom IT-produkter och tjänster
Namn | Nuvarande avtalstid |
---|---|
AV-produkter och tjänster 2022 | 2028-04-15 |
Datakommunikation Sjunet 2023 | 2028-06-16 |
Digitala enheter för arbetsplats och skola 2019 | 2025-10-31 |
IT-konsulttjänster 2021 | 2026-09-25 |
Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2019 | 2025-11-30 |
Pågående upphandlingar inom IT-produkter och tjänster
Upphandling | Status | Sista datum för anbud | Planerad avtalsstart |
---|---|---|---|
Digitala enheter för arbetsplats och skola 2024 | Förstudie | 2025-03-13 | 2025-11-01 |
IT-konsulttjänster 2025 | Förstudie | 2025-12-08 | 2026-09-26 |
IT-säkerhet - Incidenthantering (IRT) 2024 | Förstudie | 2040-11-30 | 2024-12-05 |
Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2024 | Förstudie | 2025-04-27 | 2025-12-02 |
Återtag av IT-produkter 2025 | Förstudie | 2025-04-25 | 2025-10-06 |
Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen är du välkommen att kontakta oss.
Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se.