Hygienartiklar och städmaterial 2022
Nu påbörjar vi ett upphandlingsarbete för att kunna fortsätta tillgodose alla regioner, kommuner och deras bolags behov av hygienartiklar och städmaterial. Här fyller artiklarna och produktsortimentet en väldigt viktig funktion för äldreomsorg, sjukhus, skolor och förskolor.

Kommande avtal ska så småningom ersätta nuvarande avtal Hygienartiklar och städmaterial 2018.
Om upphandlingen
Upphandlingen kommer resultera i ett ramavtal där vi har tagit hänsyn till fastställda hållbarhetsmål som går i linje med Sveriges miljömålsättningar och Agenda 2030, samt en relevant varukorg med ett produktsortiment som speglar era köpmönster. Helhetslösningen omfattar produkter med god kvalitet och ett tydligt hållbarhetsfokus med bästa pris.
Upphandlingen omfattar produkter inom följande varugrupper:
- Torkpapper och servetter
- Påsar och säckar
- Handskar
- Servering
- Personlig hygien och förband
- Vård
- Städmaterial
- Rengöringsmedel
Varför upphandlar vi Hygienartiklar och städmaterial?
Vi vill genom att upphandla ett kvalitativt ramavtal med relevant produktsortiment och miljö- och hållbarhetsfokus frigöra resurser från er.
Gå med i vår referensgrupp
Vi vill gärna komma i kontakt med er som är intresserade, både ni som använder avtalet och kan dela era synpunkter, men även ni som ännu inte avropat men gärna vill göra det.
Ni får gärna arbeta som upphandlare, verksamhetschef eller inom kök, lokalvård, äldreboende samt ekonomi för e-handelsfrågor. Anmäl dig till referensgruppen här.
Tidplan för upphandlingen
Annonseringen är nu avslutad. Vår målsättning är att ha ett färdigt ramavtal på plats under andra kvartalet 2023, innan det befintliga ramavtalet löper ut i maj 2023.
Om upphandlingen
- Sista anbudsdag: 2022-06-15
- Status: Pågående
- Upphandlingsområde: Förbrukningsmaterial
Kontaktperson
