Om ramavtalet
Med hjälp av delområde A kan ni på ett enkelt sätt införskaffa återbrukade möbler eller köpa närliggande tjänster (se nedan). Leverantörerna finns representerade i alla län.
Omfattning
Försäljning/uthyrning samt närliggande tjänster:
- köp av begagnade möbler
- uthyrning av begagnade möbler
- enklare inredningsförslag
- uppgradering inför köp eller hyra
- avyttring (försäljning av era befintliga möbler)
- värdering, inventering och klassificering inklusive enklare åtgärdsförslag för era befintliga möbler
Följande produktgrupper ingår:
- Standardsortiment: skriv- och arbetsbord, arbetsstolar, bordsskivor, möbeltextilier inklusive sjukhusväv/konstläder i flera storlekar, material, färg och form. Även reservdelar som till exempel hjul, armstöd och styrhenhet.
- Övrigt sortiment: exempelvis konferensbord, matsals- och besöksstolar, soffor och fåtöljer, bord, skärmväggar, ljudabsorbenter, skrivtavlor, skåp och förvaring, hyllor.
Uppdaterat sortiment finns hos respektive leverantör under Leverantörer.
Så avropar och beställer du
Avrop och beställning sker genom särskild fördelningsnyckel vid köp eller hyra av möbler om värdet vid varje ordertillfälle är max 400 000 kronor. Annars sker beställning genom förnyad konkurrensutsättning (FKU).
Vid inventering av ett förråd eller när ni begärt åtgärdsförslag och värdering sker beställning via särskild fördelningsnyckel om värde vid varje ordertillfälle är max 50 000 kronor. Annars sker det via FKU.
Om ni vill avyttra era befintliga möbler använder ni FKU oavsett värde.
Bilagor
BBS Begagnade kontorsmöbler Aktiebolag
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Jimmy Micksäter
|
Jimmy Micksäter
0705341115
|
Input interiör AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Input Interiör
|
Ida Swenson
0733-025926
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Kinnarps AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kinnarps AB Beställningskontakt 0515-380 00
|
Mikael Conradsson
0515-381 22
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Kontorscenter i Hudiksvall AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Linda Klarin 070-295 61 65
|
Tobias Franklin
0708-845223
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Recycling Partner RP AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Inredare
|
Andreas Andersson
+4686401352
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Recycling Partner RP i Linköping AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Redovisning och Order
|
David Daremo
0708-268533
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Recycling Partner RP i Malmö AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Madeleine Ermestål
|
Carin Träffe
040-13 30 20
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Rekomo AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Sebastian God 0851817022
|
Sebastian God
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Soeco Kontorsmöbler AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Johan Norman
|
Tor Sjödin
046 2727131
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Sono Sverige AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Order Sono Sverige AB 018-186880
|
Ulrika Gerle
0707414825
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
VICAN AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Peter Liljestrand 08-642 21 00
|
Peter Liljestrand
+46705829491
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Avropsberättigade kunder
Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.
Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.
Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.
Nyttor
Enkelhet
Särskild fördelningsnyckel gör det smidigt och enkelt att i mindre omfattning köpa varor och beställa renoveringar. Unika behov kan tillvaratas genom en stor variation av kravkriterier. Samarbeten mellan avtalsområdena i avtalet erbjuder en helhetslösning. Går snabbt att komma igång med verksamhetens återbruk i både liten och stor skala.
Effektivisering
Minska kostnader genom att hyra eller köpa begagnade renoverade möbler av god kvalité. Dela möbler internt mellan olika verksamheter för att minska kostnader för nyinköp. Kunna avyttra redan inköpta värdefulla möbler som inte används.
Innovation
Att dela inredning internt blir ett paradigmskifte, ändra inköpskulturen i organisationen. Tillvarata lokala företagares tjänster, att utveckla marknaden i regionen. Att stödja sociala arbetet i kommun/region genom att erbjuda arbetstillfällen.
Digitalisering
Digital plattform för delningstjänster av möbler internt mellan olika verksamheter, en form av intern blocket lösning (sälja, skänka). En molnbaserad tjänst som innebär exempelvis möjligheter att inventera med mobilen. Ett digitalt inventarieregister för möbler.
Kontakta oss på uppfoljning@adda.se för frågor och ytterligare information om uppföljningsresultatet.
Genom att välja begagnade möbler istället för att köpa nya minskar ni snabbt ert klimatavtryck och användningen av viktiga jungfruliga naturresurser. Begagnathandel spar stort på miljön framförallt genom att förhindra nya varor från att produceras. Hyra, avyttra, renovera, re-designa möbler. Kringtjänster som inventering, digital it-plattform för intern delning av möbler samt heltäckande stöd för återbruksprojekt för ökad cirkularitet.
Ramavtalet bidrar främst till att uppnå mål 12 och 13 i Agenda 2030, då det syftar till att skapa förutsättningar att införa cirkulära möbelflöden och därmed minska resursförbrukningen och klimatpåverkan från offentlig sektor. Krav och villkor i upphandlingen bidrar även till att uppnå mål 3, 6, 7, 8, 10, 14 och 15. Vi ställer produktrelaterade kemikaliekrav med särskilt fokus på produkter som är avsedda för barn. Förutom den stora miljönyttan med avtalet främjar det även sociala hållbarhetsnyttor såsom arbetsrättsliga villkor, säker arbetsmiljö, sysselsättningsfrämjande åtgärder och ökad tillgänglighet.
Klicka på dokumentet nedan för att läsa hela hållbarhetssammanställningen.
Hållbarhetssammanställning möbler återbruk.220629.pdf (1238 kB)
Globala mål
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
Från och med 1 juli 2023 är Input Interiörs priser på avtalet justerade med 4,38% på arbete och 20,98% på material.
Adda Inköpscentral har tagit emot begäran om extra prisjusteringar utöver avtalade villkor från enstaka leverantörer och vi har granskat dessa, samtidigt som vi har genomfört flertalet kundintervjuer. Vi har därefter beslutat att inte godkänna några extra prisjusteringar utöver avtalade villkor, främst på grund av att avtalsområdet inte omfattar tillräckligt verksamhetskritiska produkter och tjänster.
Så här gör du
- Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
- Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
- Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.
När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.