Om ramavtalet
Ramavtalet omfattar bemanningstjänster inom flera olika områden:
- Förskola
- Grundskola
- Gymnasium
- Kökspersonal
Avrop sker för att tillgodose UMs löpande behov av skolpersonal vid t.ex. arbetstoppar eller ordinarie personals frånvaro.
Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader kan Inköpscentralen vid behov säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.
Vem kan göra avrop:
- Järfälla (212000‑0043)
- Lidingö (212000-0191)
- Sollentuna (212000-0134)
- Sundbyberg (212000-0175)
- Täby (212000-0118)
- Upplands Bro (212000-0100)
- Värmdö (212000-0035)
Så avropar och beställer du
Avrop och beställning för planerade uppdrag sker genom rangordning för respektive område. Avrop och beställning för akuta uppdrag sker till utsedd leverantör.
Med planerade uppdrag menas uppdrag där personal behövs om 3 dagar och framåt.
Med akuta uppdrag menas uppdrag där personal behövs samma dag, uppdraget får löpa max 5 arbetsdagar.
Stöd för avrop
Under Leverantörer finns länk vid leverantörsnamnet som leder till kontaktuppgifter, prisbilagor och publicerat ramavtal.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta hannele.soderholm@adda.se