Bemanningstjänster inom skola STIC 2021
Det här ramavtalet har vi tagit fram på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Syftet är att tillgodose kommunernas löpande behov av bemanningsuppdrag inom skola och förskola.
Det här ramavtalet har vi tagit fram på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Syftet är att tillgodose kommunernas löpande behov av bemanningsuppdrag inom skola och förskola.
Ramavtalet omfattar bemanningstjänster inom flera olika områden:
Avrop sker för att tillgodose UMs löpande behov av skolpersonal vid t.ex. arbetstoppar eller ordinarie personals frånvaro.
Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader kan Inköpscentralen vid behov säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.
Avrop och beställning för planerade uppdrag sker genom rangordning för respektive område. Avrop och beställning för akuta uppdrag sker till utsedd leverantör.
Med planerade uppdrag menas uppdrag där personal behövs om 3 dagar och framåt.
Med akuta uppdrag menas uppdrag där personal behövs samma dag, uppdraget får löpa max 5 arbetsdagar.
Under Leverantörer finns länk vid leverantörsnamnet som leder till kontaktuppgifter, prisbilagor och publicerat ramavtal.
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm Hannele.Soderholm@adda.se