Trygghetslarm och larmmottagning 2019
Ramavtalet ska möta det ökade behovet av digitala trygghetstjänster och produkter som möjliggör för äldre och personer med funktionsnedsättning att tryggt bo kvar hemma och kunna tillkalla hjälp vid behov.
Ramavtalet ska möta det ökade behovet av digitala trygghetstjänster och produkter som möjliggör för äldre och personer med funktionsnedsättning att tryggt bo kvar hemma och kunna tillkalla hjälp vid behov.
Ramavtalet gäller under två år. Om Inköpscentralen inte säger upp ramavtalet till avtalstidens utgång förlängs det automatiskt med två år eller med den tid som Inköpscentralen meddelar senast sex månader innan ramavtalet löper ut. En sådan förlängning får ske vid ett eller flera tillfällen. En uppsägning av ramavtalet ska ske med sex månaders varsel före utgången av en avtalsperiod. Inköpscentralen får säga upp avtalet med en, flera eller alla leverantörer. Uppsägningen ska vara skriftlig. När ramavtalet har löpt i fyra år löper det ut utan föregående uppsägning. Under ramavtalets löptid följer vi upp ramavtalsleverantörerna vilket underlättar kommunernas egen hantering och uppföljning.
Avtalet omfattar hyra och köp av stationära och mobila trygghetslarm och tillbehör. Där ingår även larmmottagning, kommunikation mellan trygghetslarmet och larmmottagningen samt tillhörande tjänster och produkter såsom tillbehörslarm, installation, utbildning och support i upphandlingen.
Följande delområden omfattas:
Vad gäller delområde 1 (Stationära trygghetslarm och larmmottagning – hela larmkedjan) och delområde 2 (Stationära trygghetslarm) tar dessa delområden i första hand sikte på stationära trygghetslarm för ordinärt boende, men den upphandlade utrustningen i delområde 1 och 2 kan användas i särskilt boende.
Avrop görs genom förnyad konkurrensutsättning.
Hör gärna av dig om du har frågor och funderingar inför eller under ditt avrop.
Inköpscentralen erbjuder dig som använder våra svarsmallar vid avrop en kostnadsfri genomläsning och vägledning av underlaget inför er förnyade konkurrensutsättning. Vi återkopplar normalt efter cirka 15 arbetsdagar. Tiden kan variera något beroende på antal genomläsningar vi arbetar med för tillfället. När du skickar in ditt underlag får du en uppskattad tid för svar. Mejla era underlag till inkopscentralen@adda.se
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.