FAQ Vitvaror 2019
Gäller service för produkter som inte köpts på ramavtalet?
Garanti och service efter garantitid gäller bara för de produkter som köps på ramavtalet. Om exempelvis produkten är köpt från Electrolux ska du vända dig dit för service.
Hur jämför jag rabattsatsen på övrigt sortiment?
Offererade rabattsattser gäller för samtliga produkter i övrigt sortiment. Dessa rabattsatser ska dras från leverantörens prislista vid köp. Speciellt framtagna bruttoprislistor för denna upphandling accepteras inte.
Hur presenteras övrigt sortiment? Finns det prislistor?
Leverantören ska ha en prislista inom respektive avtalsområde, före det att rabattavdrag eller annat prisavdrag är gjort. Speciellt framtagna bruttoprislistor för denna upphandling accepteras inte. Leverantören ska på ADDA:s begäran tillhandahålla sin prislista på gällande produkter.
Kan jag beställa direkt i en butik eller måste jag gör det på i webbutik?
Du kan endast beställa på nätet i detta ramavtal.
Är upphandlat sortiment (prisbilaga 3) markerat i webshopen?
Ja, den nya prislistan med det fasta sortimentet är inläst i leverantören system.
Anbudsområde 3, Småel: Beställer jag på Elgigantens webshop och behöver jag skapa ett konto?
Du som beställare behöver ha ett eget personligt login för att komma åt de avtalade priserna. Har du ett login sedan den förra avtalsperioden kan du använda den på det nya avtalet.
Kan jag även beställa via e-post och telefon?
Ja, leverantören tar emot beställningar via e-post, e-handel, kundtjänst och webbutik (webbutik gäller ej avtalsområde 1 – Tvättstugeutrustning).