Just nu har vi problem med vissa funktioner på webben. Vi arbetar med att lösa problemet.

Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

FAQ Vitvaror 2019

Gäller service för produkter som inte köpts på ramavtalet?

Garanti och service efter garantitid gäller bara för de produkter som köps på ramavtalet. Om exempelvis produkten är köpt från Electrolux ska du vända dig dit för service.

Hur jämför jag rabattsatsen på övrigt sortiment?

Offererade rabattsattser gäller för samtliga produkter i övrigt sortiment. Dessa rabattsatser ska dras från leverantörens prislista vid köp. Speciellt framtagna bruttoprislistor för denna upphandling accepteras inte.

Hur presenteras övrigt sortiment? Finns det prislistor?

Leverantören ska på begäran tillhandahålla prislista på övrigt sortiment. Leverantören ska ha en prislista inom respektive avtalsområde, före det att rabattavdrag eller annat prisavdrag är gjort. Speciellt framtagna bruttoprislistor för denna upphandling accepteras inte.  

Kan jag beställa direkt i en butik eller måste jag gör det på i webbutik?

Du kan endast beställa på nätet i detta ramavtal.

Är upphandlat sortiment (prisbilaga 3) markerat i webshopen?

Ja, den nya prislistan med det fasta sortimentet är inläst i leverantören system.

Anbudsområde 3, Småel: Beställer jag på Elgigantens webshop och behöver jag skapa ett konto?

Du som beställare behöver ha ett eget personligt login för att komma åt de avtalade priserna. Har du ett login sedan den förra avtalsperioden kan du använda den på det nya avtalet.

Kan jag även beställa via e-post och telefon?

Ja, leverantören tar emot beställningar via e-post, e-handel, kundtjänst och webbutik (webbutik gäller ej avtalsområde 1 – Tvättstugeutrustning).