Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

FAQ Entrémattor 2021-2

Kan vi köpa logomattor från leverantör i delområde 2 (köp av entrémattor) och kan vi nyttja tvätt- och utbytesservice enligt frekvens i delområde 1 (Hyra av entrémattor)?

Ja, det går alldeles utmärkt.

Kan vi förändra bytesintervall/utförande och volym under kontraktstiden?

Överenskommet intervall ska kunna ändras under pågående avtalstid. Även uppehåll i utbytesservicen ska kunna göras, till exempel för skolor under sommarlovet. Begäran om ändringar och uppehåll ska meddelas anbudsgivaren senast tio arbetsdagar före ikraftträdandet. Vid dessa tillfällen ska entrémattorna ligga kvar och för detta ska ingen extra kostnad debiteras upphandlande myndighet.

Upphandlande myndighet ska också kunna ändra utförande, antal entrémattor osv. under avtalstiden. Dessa ändringar ska genomföras senast tio arbetsdagar efter begäran och ska ske utan tillkommande hanteringskostnad eller dylikt för upphandlande myndighet.

Vid förändringar av volym, frekvens eller övrigt ska anbudsgivaren alltid skicka en orderbekräftelse till kontaktperson hos upphandlande myndighet.

När det gäller uppsägningstider i de enskilda kontrakten som tecknas mellan de upphandlande myndigheterna och leverantören åligger det den upphandlande myndigheten att ange en skälig kontraktstid i samband med avropet.