Köp- och leveransvillkor för Adda
Här berättar vi mer om hur det fungerar när du handlar i vår webbutik. Du får bland annat veta vilka köp- och leveransvillkor vi har.
Beställning
Beställning av våra produkter sker via vår webbutik eller via kundservice. Köpet är genomfört då du mottagit en orderbekräftelse via e-post.
Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.
Priser
Alla priser anges i svenska kronor exklusive moms. Moms på tryckta böcker, lagar och avtal är 6 procent och för övriga produkter 25 procent. Frakt eller expeditionsavgift tillkommer.
Vid beställning av en större mängd böcker, blanketter och specialprodukter begär särskild offert. Kontakta kundsupport. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.
Betalning
Företag och organisationer
När du handlar som företag eller organisation betalar du mot faktura. Betalningsvillkor för faktura är 30 dagar efter fakturadatum om inte annat överenskommits. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta och påminnelseavgift debiteras. I övrigt gäller ALOS 05.
Privatpersoner
När du handlar som privatperson betalar du mot faktura, frakt tillkommer.
Kunduppgifter
I och med att du lägger in dina personuppgifter kommer dessa att förtecknas i ett databaserat register hos oss. Då samtycker du till att Adda får behandla dina personuppgifter enligt GDPR.
Du har rätt att en gång per år skriftligen begära information om vilka personuppgifter som finns registrerade. Om uppgifter är felaktiga kan du begära att de rättas eller tas bort. Enklast gör du detta genom att kontakta kundservice.
Leverans
Vi levererar normalt våra lagerprodukter inom fem arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Om varan inte finns i lager så skickas den ut så snart den kommer in.
Våra specialbeställningar av era egna blanketter och dylikt levererar vi tio-femton arbetsdagar efter godkänt original.
Försening och delleverans
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar.
Om du har beställt flera produkter i en och samma order och vi inte kan leverera i tid skickar vi de produkter vi har fått in.
Ångerrätt, retur och reklamation
Om du har beställt av oss som företag eller organisation, har du ingen ångerrätt. Om du är privatperson eller enskild firma, har du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottog varan.
Kontakta alltid kundservice vid reklamation och innan retur, då levererad vara inte får returneras utan vårt godkännande. Vid retur ska du bifoga en kopia på följesedel eller ett brev med namn, adress och ordernummer. Returadress står på följesedeln som kom med ditt paket. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i nyskick. Förpackningen ska inte vara bruten.
Om leverans-, fakturaadress eller beställd vara är fel på grund av felaktiga uppgifter från kunden, debiteras en hanteringsavgift på 200 kr.
Vi är välfärdens förlag. Hör av dig till oss om du saknar något.
E-post: rickard.ahlberg@adda.se
Telefon: 08-709 55 15