Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Kommande träffar

Här kan du läsa om kommande träffar inom Nätverket för användardriven innovation. 

Illustration med människor i videomöte

För att kunna anmäla dig och delta på våra träffar behöver du vara betalande medlem i nätverket. 

Bli medlem i nätverket

Längre träffar

De längre nätverksträffarna hålls fyra gånger per år. De är oftast digitala halvdagar, med föreläsningar och workshops utifrån ett tema. Föreläsningsdelarna spelas in och delas i efterhand inom nätverket. 

En detaljerad agenda publiceras här ungefär en månad före varje träff. Ibland krävs anmälan för att vi ska kunna planera workshopdelar.

Nästa längre träff - 11 maj, 09.00-11.30.

Ingen anmälan krävs, inbjudan skickas ut till alla medlemmar.

Tema: Gå i användarnas skor. Så innoverar du digitala tjänster med hjälp av användarresan.

Jenny Pettersson Lindberg från Antrop berättar om hur du kan skapa fantastiska digitala tjänster genom att utgå från användarnas beteenden och behov. Vi är många som vill jobba användardrivet – men hur ska vi bära oss åt? Genom att utgå från användarnas vardag och verklighet – hur deras användarresa ser ut – kan vi skapa digitala tjänster som upplevs som verkligt värdefulla.

Jenny är en av Sveriges mest erfarna tjänstedesigners och har jobbat i 25 år med att skapa tjänster och hjälpa organisationer att blir mer innovativa och kunddrivna.

Bra att veta inför träffen:
Sessionen varvar inspiration och case med ett antal diskussionsmoment där du tillsammans med andra deltagare får reflektera och kunskapsdela. Ni kommer att diskutera hur ni skulle kunna förbättra era digitala tjänster med hjälp av perspektiv kopplade till användarresan som presenteras på nätverksträffen.

Du kommer att få ut mest av träffen om du har möjlighet att delta i grupp, alternativt att under diskussionsmomenten teama upp med någon/några på distans.

Kortare träffar

De kortare träffarna hålls digitalt i Zoom under en timme och kräver ingen anmälan. Agendan för träffen sätts av de som deltar.

Nästa korta träff: 20 april 2023, 14.00-15.00

Inbjudan skickas ut till alla medlemmar närmare inpå träffen 

Kommande nätverksträffar

Längre träffar

11 maj - Gå i användarnas skor. Så innoverar du digitala tjänster med hjälp av användarresan.

8 juni 2023 - Framsyn och spekulativ design.

21 september 2023 - Bilder och berättande i tjänstedesignprocessen. 

29 november 2023 - Vad säger forskningen om tjänstedesign?

Kortare träffar

20 april 2023